» Bieżąca edycja
Zapraszamy do udziału w pierwszej edycji studium uruchamianego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Studium uruchamiamy w ścisłej współpracy z agencją badawczą Pentor Research International, która od lat jest znana na rynku jako realizator komercyjnych badań marketingowych o najwyższych standardach. Pentor jest częścią międzynarodowej korporacji badawczej Research International, dzięki czemu korzysta z licencjonowanych narzędzi badawczych i zdobył doświadczenie również na rynkach międzynarodowych.
- Edycja I - edycja zostanie uruchomiona w semestrze zimowym roku akademickiego 2007/2008. Zapisy przyjmowane będą od 19 lutego do 15 czerwca 2007 r.
Studia będą trwały dwa semestry. Planowane rozpoczęcie studium w październiku 2007 roku; planowany termin zakończenia: czerwiec 2008 r. Sesje będą odbywały się w soboty i niedziele, co dwa tygodnie.
» Czesne
Opłata za całość studiów wynosi 6 200 zł (opłatę przyjmujemy w formie wpłaty jednorazowej). Czesne obejmuje koszty zajęć, materiałów dydaktycznych oraz wydanie świadectwa ukończenia studium.
Wpłatę z tytułu uczestnictwa w studium należy dokonać na konto:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie al. Niepodległości 162, 02-554 Warszawa Bank BPH O/Warszawa nr rachunku: 85 1060 0076 0000 4010 3000 1722 Tytuł wpłaty: 500-06-0180
» Zasady naboru
Nabór uczestników jest otwarty i odbywa się na zasadzie kolejności zgłoszeń. Potwierdzeniem zgłoszenia jest wniesienie opłaty za studia oraz złożenie kompletu wymaganych dokumentów.
» Wymagane dokumenty:
Wymagane dokumenty to:
Wszystkie dokumenty należy złożyć w Katedrze Biznesu Międzynarodowego lub przesłać listem poleconym na adres Katedry.
W sprawie ewentualnego innego trybu składania dokumentów (e-mail, fax) proszę się kontaktować z sekretarzem studium.
Katedra Biznesu Międzynarodowego, Szkoła Główna Handlowa Al Niepodległości 164 Gmach F, pok. 318 lub 304 02-554 Warszawa
» Adresaci studium
- pracownicy działów marketingu i analiz w przedsiębiorstwach,
- osoby odpowiedzialne za pozyskiwanie informacji na potrzeby przedsiębiorstwa,
- osoby pragnące podjąć pracę w agencjach badania rynku,
- analitycy z instytucji publicznych szczebla centralnego i terenowego,
- osoby z innych względów zainteresowane problematyką studium.
» Założenia dydaktyczne studium
- pokazanie roli wiedzy pozyskiwanej w wyniku badań w skutecznym zarządzaniu przedsiębiorstwem,
- przekazanie umiejętności jej wykorzystania dla podejmowania efektywnych decyzji w firmie,
- wykształcenie u słuchaczy umiejętności opracowywania projektów badań,
- przekazanie wiedzy na temat działalności agencji badania rynków i umiejętności współpracy z takimi agencjami,
- przekazanie umiejętności samodzielnego przeprowadzenia badań w ramach przedsiębiorstwa oraz poprawnej i pogłębionej interpretacji ich wyników.
» Ramowy plan nauczania
Program obejmuje cztery duże bloki tematyczne oraz jeden blok dydaktyczny poświęcony seminarium dyplomowemu. Poniżej przedstawiamy krótką charakterystykę głównych bloków tematycznych.
- Rozpoczyna blok przedstawiający znaczenie wiedzy dla przedsiębiorstwa oraz sposoby jej pozyskiwania i organizowania w przedsiębiorstwie (MSI).
- Blok drugi zawiera omówienie rynku krajowego i zagranicznego jako obszarów poszukiwania informacji w różnych przekrojach, identyfikuje problemy interpretacji i porównywalności informacji z różnych krajów oraz pokazuje podejścia emic i etic w badaniach.
- Bardzo obszerny blok trzeci poświęcony jest przedstawieniu rodzajów badań marketingowych i sposobu ich przygotowania zarówno samodzielnie w firmie, jak i we współpracy z agencją badawczą. Uczestnicy studium będą mogli poznać na przykładach różne badania ilościowe i jakościowe realizowane zarówno na rynku krajowym, jak i na rynkach zagranicznych. Studenci nabędą też umiejętność czytania tabel wyników, zastosowanie testów istotności we wnioskowaniu, przeprowadzenia analiz: conjoint, MaxDiff, korespondencji, czynnikowej, skupień. Opanują także warsztatowe umiejętności prowadzenia i wykorzystywania badań.
- Uzupełnieniem badań marketingowych jest blok poświęcony innym źródłom pozyskiwania informacji na potrzeby firmy i kreatywności w obmyślaniu nowych sposobów pozyskania potrzebnych informacji.
W ramach studium słuchacze będą uczestniczyć w warsztatach zorganizowanych w warszawskiej siedzibie Pentora, w celu praktycznego zapoznania się ze sposobami przygotowania i realizacji poszczególnych rodzajów badań.
W ramach studium przewidziane są godziny do zagospodarowania zgodnie z potrzebami słuchaczy: na pogłębienie tych zagadnień, które w szczególny sposób ich zainteresują.
Program studium obejmuje łącznie 170 godzin lekcyjnych.
» Obsada personalna zajęć dydaktycznych
Zajęcia prowadzić będą wykładowcy Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz eksperci – zaproszona do współpracy ze studium wyższa kadra zarządzająca. W grupie ekspertów zewnętrznych szczególną rolę odgrywać będzie kadra Pentora.
» Kontakt
Studium organizowane jest przy:
Katedrze Biznesu Międzynarodowego Al. Niepodległości 162 gmach F, pok. 318 02-554 Warszawa Kierownik studium: prof. dr hab. Marianna Strzyżewska e-mail: mstrzy@sgh.waw.pl
Sekretarz studium: mgr Ewa Bilska, która udziela informacji oraz przyjmuje zapisy: tel. kom.: 0-501 122 727; e-mail: ebilsk@sgh.waw.pl
|